• 瀏覽: 718,201
  • 回覆: 1,141
  • 追帖: 32
  • 分享: 53
+31
現時不少香港人, 都相信民主制度是最好的. 民主制度的好處, 泛民陣營和媒體等常常說, 我就不花時間討論了. 但是很多人都沒想到其實民主制度不是完美, 沒想過民主制度也有不少缺點. 甚至可以說很多全心全意支持民主的人, 都是不了解民主制度的人, 因為他們只知民主的好, 不知道民主的壞, 才會如此迷信民主.

因此這裡討論一下民主制度的缺點. 以下例出一些重點.


1) 由平庸的大多數作決定
民主制度, 簡單來說就是 "小數服從多數", 人多的話事. 問題是社會上大部份人都是平庸的人, 聰明人只佔少數. 所以民主制度就等於由平庸的人去為整個社會做重要的決定, 本身就是一個非常愚蠢的做法!

平庸的人很多時不具備判斷和理解一些比較複雜的問題的能力, 甚至不會去嘗試理解問題就直接憑感覺或他人的意見作出決定. 英國的脫歐公投是個好例子. 很多投了票的人都不知道脫歐代表甚麼, 很多人在脫歐勝出後才上網搜查有關脫歐的資訊, 有些就說自己是受了脫歐陣營的政客誤導才會投票脫歐, 即是他們投票前亦沒有充分地嘗試去理解脫歐是甚麼就去了投票. 情況就好像要求一班小學生去投票決定一條高中數學題的答案一樣, 根本沒意思.

由平庸的人作決定, 還有其他問題. 很多選民會著眼短期和直接的個人利益, 多於長遠對社會整體有利的政策. 所以派福利往往成為民主選舉的候選人必然策略. 選一次, 就鬥派一次福利. 選多幾次, 政府要承擔的福利就愈來愈多, 最後必然影響到政府的財政狀況. 希臘和其他歐豬國家就是最好的例子.

平庸的人作決定的另一個問題, 是容易受一些和候選人角逐的職位所需要的能力沒有直接關係的因素影響投票取向. 例如美國選總統, 本來選人的條件應該是看候選人的管治能力, 政治立場, 政綱等等. 但現實中, 選出的人, 唯一可以保證的, 是具有非凡的個人魅力, 可以用言語行為來吸引選民. 其他能力的高低, 只可以碰運氣. 看看近幾屆的美國總統, 都是有口才又有演技的人, 上真人騷節目, 拍專業的宣傳片一大堆, 完全難不到他們. 還有之前有一個列根總統, 本來的職業就是演員. 香港也有類似的例子, 不少政客選擇捨難取易, 用一些掟蕉攪事之類容易吸引眼球的方法爭取知名度, 成功上位. 曾經聽過有人說, 香港應該找劉德華做特首. 如果香港有全民普選, 而劉德華又可以參選, 我相信他勝出的機會的確非常高. 問題是劉德華會演戲, 會唱歌, 但他懂得管治香港嗎?

另外一個好例子是2004年台灣的陳水扁競選連任, 一招槍擊案苦肉計, 成功取得不少選民的同情票, 結果助他以0.22%些微票數勝出選舉. 問題是他中槍, 又跟他適合不適合做總統有何關係呢? 就是這些不理性的選票, 樣陳水扁可以繼續貪污多四年!


2) 選民和候選人間的疏離及傳媒和社交媒體的影響力
另一個重點, 就是選民和候選人之間的疏離問題. 如果只是中學生選班長, 大家每天一起上學, 自然會知道誰較有責任心, 誰做班長會幫到大家. 但去到選議員, 甚至國家選總統, 選民中又有多少人真正認識候選人? 絕大部份選民們根本不會知道候選人平日是如何工作, 如何應付問題, 如此又如何作出最好的選擇?

當然, 有人會立即反駁, 傳媒一向有報導候選人的新聞, 選民可以從中認識候選人. 我只可以說這是沒辦法中的辦法, 而且更會引伸到另一個問題, 就是所謂的 "得傳媒, 得天下". 因為選民只可透過傳媒認識候選人, 所以傳媒如何報導, 選擇性報導候選人的消息, 就可以大大的影響了選情. 拿香港做例子. 雖然香港還未可以一人一票選特首, 但泛民媒體已成功向不少人洗腦. 很多人現在對CY恨之入骨. 但其實問他們為何如此憎恨CY, 當中不少人卻答不出. 就算會答, 都是 "因為689冇誠信", "因為689令香港撕裂" 之類的空泛理由. 這就是典型的成功洗腦結果. 這些市民不是憑客觀事實, 而是憑傳媒洗腦形成的感覺去評價政治人物. 除了傳媒外, 近年社交媒體例如 Facebook, WhatsApp, 以至各大網上論壇等, 亦成為了洗腦工具. 雖然香港未可以一人一票選特首, 但傳媒或社交媒體控制市民思想的結果已深深影響到立法會選舉.

此外, "得傳媒, 得天下" 亦引申另一個問題, 就是一個國家/地區的政治環境容易受外國影響. 因為傳媒有能力影響選情, 而當某國家/地區對傳媒收受外國利益的監管不力時, 外國就可以收買當地傳媒, 試圖控制選情. 香港的蘋果日報就是好例子. 就算不信蘋果日報的老細黎智英是美國的棋子, 但又如何解釋為何一個在香港高不成低不就的生意人可以跟美國的重要政治人物打交道, 而蘋果日報正是香港的反政府反共媒體之首呢? 這不是單單香港這個細小的地方才有的問題. 就連美國亦都指責剛剛的大選曾經有俄羅斯黑客在選舉前夕散播假新聞, 企圖影響選情.


3) 多數人暴政
民主選舉的原意, 是依據大多數人的意願來作出決定, 並不保證所作的決定是合乎公義, 甚至所作的決定有機會危害到社會上的弱勢小眾的基本權益, 成為多數人暴政. 民主國家很早就意識到多數人暴政的危險性, 所以一般都有機制, 保障國民的最基本人權不會因透過民主投票得出的決定而被剝削. 因為這樣, 現今社會中未至於發生嚴重的由多數人暴政直接引致的嚴重人道危機. 較接近的, 是近年部份歐洲國家和美國的民族主義抬頭的問題. 特朗普利用了美國白人的排外情緒贏出選舉. 很多人都擔心他會訂出驚人的排外政策. (2017年2月更新: 本文發表後, 特朗普上任用行政命令禁止七個中東國家的人入境美國, 可以是一個多數人暴政的例子. 當然, 還好有美國法院守尾門, 暫時叫停了這個引起國際嘩然的措施. 這正正是我提到民主產生的問題, 要由其他機制解決.)  其他歐洲國家日後如果由民族主義份子取得話事權, 當地的少數族裔就有可能面臨受到逼害的危險.


4) 一次定生死
現時多數民主選舉都是 "一次定生死". 不論大家花多少時間拉票, 選舉都是一次決定. 這種做法, 令選舉前的突發事件可以輕易影響選情. 結果每次大選前夕, 就是候選人互爆黑材料的時間. 例如剛過去的美國大選, 特朗普十多年前的幾句侮辱女性的對話被無限放大, 希拉莉就被爆電郵門, 克林頓基金會等醜聞. 另一個方法就是在大選前夕, 自製一場大龍鳳. 例如上面提到的陳水扁槍擊案; 還有2012年香港立法會選舉前夕的所謂反國教運動, 亦成功引了很多人出來投票給泛民. 看看選舉過後, 還有誰會去理會國民教育?

這裡亦引申到一個值得思考的問題, 因為很多時民主選舉只有一次投票機會, 但平庸的人做決定時往往沒有經過深思熟慮, 有時甚至在作出決定不久後就開結後悔. 例如英國脫歐公投, 最大的笑話是很多投票脫歐的英國人, 都在脫歐陣營勝出後才上網搜尋脫歐代表甚麼和會有甚麼後果, 之後就一大班人上街說自己被支持脫歐的政客欺騙了, 要求再次投票. 其實香港也是一樣. 幾萬人投了青年新政的梁游, 結果他們因為宣誓時的一些小學雞行為而失去議席. 或許有人仍會死撐他們, 但相信不少人都已經後悔投了給他們. 現在買保險, 簽健身中心合約都說要有冷靜期. 民主選舉這種一次定生死的做法, 是否太落後了呢? 另一個比喻, 民主選舉就好像運動比賽的淘汰賽, 是非常刺激, 但就容易 "爆冷". 相反, 聯賽計分制度, 時間長, 每一場的刺激性亦可能沒淘汰賽的高, 但拿聯賽第一的一般都是實至名歸. 選舉方法有沒有可能參考這個方向改進呢?


5) 社會撕裂
最後不得不提, 是民主選舉對社會氣氛的影響. 泛民人喜歡說 "689令香港撕裂". 建制人就會反駁 "是泛民政棍令香港撕裂". 但歸根咎底, 民主制度才是真正的元兇. 民主制度, 候選人之間是競爭者. 要成功選出, 除了做好自己, 更重要是打擊對手. 所以對立的陣營往往會長期爭鋒相對, 甚至去到為反而反的地步, 變成意識形態鬥爭, 任何行動的目的都是以打擊對手為大前題, 至於民生或人民的利益則是其次. 可惜是這種本末倒置的政客層面的對立, 往往會漫延到人民的層面, 最終形成社會的撕裂. 不單止香港有泛民建制之爭, 不少其他民主國家/地區也有類似問題. 在台灣, 有藍綠陣營之爭; 在泰國, 有紅衫軍黃衫軍之爭; 在美國, 有民主黨和共和黨之爭. 朋友, 家人, 同事因為政治立場不同而反目比比皆是, 實在是非常可惜. 反觀內地, 你甚麼時候又會聽到民間有 "習近平支持者和李克強支持者之爭"?


總結:
以上列出多個民主制度的問題, 並不是說民主制度一無是處, 只是希望更多人明白民主不是萬能, 現有的民主制度不是完美, 仍有很多缺點. 所以希望大家不要盲目輕信一些政客之言, 以為香港的很多問題都可以歸咎因為香港不夠民主, 以為香港只要有所謂的 "真普選" 就可以解決所有問題. 同時當大家明白民主制度本身有如此多的問題後, 應該反思一下泛民一向推崇的所謂 "真普選" 是否真的如此至高無上, 非要不可? 會否有一些部份程序有別於所謂的 "真普選" 的選舉方法其實會比 "真普選"更好? 希望大家可以多多思考, 亦希望香港的選舉制度以後可以日益完善!


[edit 2/3/2017: 經版主許可, 加回2樓補充的幾句.]
[edit 12/2/2017: 加回2樓補充2.]

[ 本帖最後由 阿聞 於 2017-2-12 12:58 PM 編輯 ]



大家可以討論一下仲有冇其他補充.

其次, 可以討論一下有咩方法或其他制度, 可以改善民主制度的缺點.

[補充1]
"由平庸的大多數作決定" 可以補充多幾句. 直接說, 平庸的人很多時不具備判斷和理解一些比較複雜的問題的能力, 甚至不會去嘗試理解問題就直接憑感覺或他人的意見作出決定. 英國的脫歐公投是個好例子. 很多投了票的人都不知道脫歐代表甚麼, 很多人在脫歐勝出後才上網搜查有關脫歐的資訊, 有些就說自己是受了脫歐陣營的政客誤導才會投票脫歐, 即是他們投票前亦沒有充分地嘗試去理解脫歐是甚麼就去了投票. 情況就好像要求一班小學生去投票決定一條高中數學題的答案一樣, 根本沒意思.
[補充2]
2017年2月更新: 本文發表後, 特朗普上任用行政命令禁止七個中東國家的人入境美國, 可以是一個多數人暴政的例子. 當然, 還好有美國法院守尾門, 暫時叫停了這個引起國際嘩然的措施. 這正正是我提到民主產生的問題, 要由其他機制解決.

[補充3]
當年政府唔想比牌HKTV就梗架啦. 但事後睇番, 泛民亦應該慶幸HKTV拎唔到牌. 原因係呢套HKTV開台劇: "選戰"!

呢牌玩緊選特首, 又令我諗番起呢套劇. 雖然多得泛民, 我地冇得好似劇中咁親自選特首. 但民主選舉的陰暗面, 多少仍有相同的地方. 其中有D 問題, 例如 "得傳媒得天下", "選舉是候選人互揭醜聞的鬧劇" 等等, 在我一樓都有提到, 同時亦提出左其他問題, 例如現在的選舉好大程度係鬥錢多, 選舉背後的政治交易等等.

所以有時間, 對民主選舉制度有興趣的人可以睇睇. (趁佢個網仲未摺埋. ) 建制人可以睇, 泛民人就更加要睇, 了解下呢d泛民政棍永遠唔會話你知的民主選舉陰暗面!

同埋都係果句, 泛民友唔好成日以為得我講民主的問題, 講親呢個話題就一定係五毛. 連HKTV都神早講左呢個話題, 以為得我講的人只係無知.


[補充3]
http://news.discuss.com.hk/viewthread.php?tid=26272706&page=13#pid462726440
英國首相文翠珊諗住自己民望好, 提前大選希望自己個黨可以拎多幾席. 點知一話要選, 個黨d民望就係咁跌, 跌到仲差過之前, 攪到選完議席仲少左. 呢次真係偷雞唔到蝕渣米.

今次呢單野, 亦反映左民主制度的一個問題, 就係民意係不斷變化, 難以預測, 隨機性可以很強. 利用一個咁隨機的方法來決定國家最重要的國會人選, 風險非常高, 唔係一個聰明的方法.

另一個問題, 就係唔少國家容許領導人決定提前大選的制度. 呢種政治手段一般只會有利相關的政黨, 但對國家來講根本係勞民傷財, 白白浪費左大量用於選舉的金錢和人力. 最慘的就係好似今次的蝦碌結果, 原本話事的政黨選完仲差過未選果時, 正正式式的賠了夫人又折兵!!!

[補充5]
kof2002um 提到一個重點, 就是投票率.
引用:
舉例一個國家合資格選民一千萬人. 但投票人數只有400萬. 其他人600萬選擇食花生.
250萬投咗A. 150萬投咗B. A 勝出. 其他600萬人的意向呢? 250萬人代表晒成個國家?
香港都係咁. 泛民友成日話泛民:建制係6:4比. 但其實呢個只係有去立法會投票的人的比例. 如果真係計全港, 其實係唔係都係6:4比就好難講.

其實時不時新聞評論外國選舉, 亦有提到例如 "高投票率有利某某陣營" 等, 諗深一層亦顯出了現實世界的選舉只係表達到去投票的人的民意, 未能真正反映到全部人民的民意的問題.

[補充6] 另一個很多民主國家的通病: 因為大部份民主國家選舉都是每四或五年一次. 所以政府只會為未來四或五年打算, 而這打算也只會著眼於在四或五年中不要出亂子, 以及計劃好如何在四或五年後爭取選票. 因此政府往往較難作出數十年計的長遠的規劃. 而且就算真的有這些數十年的規劃, 亦要冒著政府政黨交替時長遠規劃會被撤銷的風險.
[補充7] 加番兩段關於西方民主制度同中國模式的比較的演講. 外國人都開始反思緊民主係唔係真係大家最初以為咁好咁重要.


中國模式在發展中國家的認同 Dambisa Moyo: Is China the new idol for emerging economies?

[補充8] 西班牙加泰隆尼亞十月頭的獨立公投, 又係一個好例子, 由數以百萬計的平庸的加泰人用民主的方法去為加泰作出了一個非常愚蠢的決定!
詳細評論可看728樓.



無人講民主係完美制度喎,不過好過獨裁囉。


引用:
原帖由 caledis 於 2016-11-27 07:37 PM 發表
無人講民主係完美制度喎,不過好過獨裁囉。
唔民主, 就等於要獨裁? 泛民友的二元思維通病真係一個好嚴重的問題.



[隱藏]
引用:
原帖由 阿聞 於 2016-11-27 08:01 PM 發表

唔民主, 就等於要獨裁? 泛民友的二元思維通病真係一個好嚴重的問題.
民主同獨裁係相反嘅概念,有第三條路?



引用:
原帖由 caledis 於 2016-11-27 08:03 PM 發表

民主同獨裁係相反嘅概念,有第三條路?
所以咪話你二元思維, 非黑則白, 唔知道世界上有灰色, 唔知道選舉制度可以在絶對民主和絶對獨裁中間取得平衡囉.



引用:
原帖由 阿聞 於 2016-11-27 08:08 PM 發表

所以咪話你二元思維, 非黑則白, 唔知道世界上有灰色, 唔知道選舉制度可以在絶對民主和絶對獨裁中間取得平衡囉.
有人話要絕對民主咩?但係香港特首選舉連間接民主都冇。



引用:
原帖由 caledis 於 2016-11-27 08:14 PM 發表

有人話要絕對民主咩?
你而家又突然話唔係要 "絕對民主", 總算諗通了? 所以唔好再追求泛民政棍推崇的所謂真普選了!
引用:
但係香港特首選舉連間接民主都冇。
本來有得選特首, 但因為泛民反對831的關係而冇左. 不過就算由選委會選出特首, 也是經過投票, 就是間接民主.



引用:
原帖由 阿聞 於 2016-11-27 08:28 PM 發表

你而家又突然話唔係要 "絕對民主", 總算諗通了? 所以唔好再追求泛民政棍推崇的所謂真普選了!




本來有得選特首, 但因為泛民反對831的關係而冇左. 不過就算由選委會選出特首, 也是經過投票, 就是 ...
我從來都唔支持「真普選」,唔好以為個個反689都一樣諗法啦。

831有得選特首,不如唔好選,你點知係689/鬍鬚俾你選?定係689/私煙俾你選?



[隱藏]
引用:
原帖由 caledis 於 2016-11-27 08:32 PM 發表

我從來都唔支持「真普選」,唔好以為個個反689都一樣諗法啦。

831有得選特首,不如唔好選,你點知係689/鬍鬚俾你選?定係689/私煙俾你選?
呵呵, 好的. 咁有時間就幫忙教下你的泛民朋友, 話比佢地知泛民政棍的真普選口號其實係幾昆水.



提示: 作者被禁止或刪除 內容自動屏蔽
引用:
原帖由 caledis 於 2016-11-27 08:32 PM 發表

我從來都唔支持「真普選」,唔好以為個個反689都一樣諗法啦。

831有得選特首,不如唔好選,你點知係689╱鬍鬚俾你選?定係689╱私煙俾你選?
不管大家喜歡與否,香港民主進程起碼往前走了一步。選委會今屆不是爭崩頭嗎?

轉來轉去,始終回到阿爺設計好的道路,而且是認真爭選票。



引用:
原帖由 caledis 於 2016-11-27 08:32 PM 發表

我從來都唔支持「真普選」,唔好以為個個反689都一樣諗法啦。

831有得選特首,不如唔好選,你點知係689╱鬍鬚俾你選?定係689╱私煙俾你選?
為咩事要“民主”?係因為怕當權者會奄鳩大眾香港人,點知,過去10幾年落手奄鳩香港人既,反而係佢呢班泛民黃巾賊政黨,咁俾佢班泛民當政我地香港人咪仆街都唔掂!

會棟鳩香港人利益既 ”黃巾賊民主“,我地拒絕!

香港社會困局源於90萬單雙非盲流移民湧港,引發一系列土地住屋擠迫問題,更帶動通漲與治安延伸問題,咁究竟係邊班pk 搞出嚟棟鳩香港人?

list out:
(1) 2001年用莊豐源䅁搞出單雙非居港權 (公民黨律師團);
(2) 2012年用菲傭䅁,幚28萬菲印女傭搶奪居港權 (公民政黨律師團);
(3) 2013年幫新移民告香港福利署,奪得新入境既享全額現金綜援及公屋福利 (民主黨及街工所為);
(4) 2009年幫菜園村無土地業權既非原居民,跟有業權既原居民平權,即是香港40萬原居民丁權問題,俾泛民煲大到近60萬 (有20萬無業權既非原居民),邊個埋單賠俾非原居民? 唔係由原居民出錢,而係無辜既香港納稅人找數,香港可建多層大廈住宅既土地更加缺乏! (全部泛民政黨都有份棟香港人);
(5) 立會日夜拉布去拖跨香港, 特別係開地建屋既事,公民黨及民主黨用單雙非居港權及即享福利去引入了90萬大陸新移民到香港,卻跟手阻止開地建屋建新市鎮去容納人口暴漲,就係想以推爆樓價租金及輪爆公屋去製造民怨. (全部泛民都有份);
(6) 發動佔中堵路去折磨香港人 (全部泛民都有份);
(7) 用難民聲請去引南亞及非洲盲流入侵香港食福利,以賺取法援律師費,即使整死香港也不惜 (公民黨律師團)
(8)2016 年,係立法會拉布拖死醫療改革法案,阻止開放香港醫療專業,延續本土醫生群體壟斷市場. (公民黨醫生)



引用:
原帖由 邊際流星 於 2016-11-27 08:36 PM 發表
特朗普274票 贏得總統

噗嗤
老美的玩法係比較特別。有民主成分,但肯定不符合泛民的 "真普選" 的定義。所以我成日話美國係偽民主,又或者好聽D的可以叫混合式民主。



[隱藏]
巴西史上第1位民選女總統羅賽芙

到近期南韓朴槿惠

一人一票真著選出黎的,民主的好處,選左出黎唔岩,再選過,選到岩為止

脫歐同美國總統大選一樣,民主地選出黎結果不似預期--->要求二次脫歐公投 or 美國出現暴動



主題標籤 #立法會
[按此隱藏 Google 建議的相符內容]