• 瀏覽: 1,044
據媒體報道,香港最大嘅泛民主派政黨民主黨宣佈,立法會選舉嘅黨內甄選提名期已於10月11日下午6時正式截止,黨內秘書處沒有收到任何黨員提交嘅報名表格。若無後續動作,咁就意味著維持數月嘅民主黨參選之爭已畫上句號,換言之民主黨或將缺席12月19日嘅立法會選舉。

關注香港選舉嘅人要就應該清楚,民主黨對參選本屆立法會嘅猶疑態度早有端倪。9月26日民主黨召開特別會員大會,商討4個鐘頭卻仍未決定是否參選後,將難題拋給中委會,授權中委會處理參選問題。此後,中委會定出極高門檻,要求有意參選者至少要取得40名黨員嘅提名支持,即喺其所屬地區支部取得20名黨員提名,並喺其餘4個地區支部各取得5名黨員提名。若喺黨內甄選提名期收到有效報名,中委會先至會安排會員大會,決定有關人士可否參選。
從常理來睇,如果有意參加地區直選嘅人只需要取得當區支部嘅支持便已足夠,其他支部是否支持根本不應係考慮理由,中委會呢次定出極高門檻後就有評論員指出,中委會無異於強人所難,且民主黨內棄選派氣焰囂張,若真有人成功報名黨內甄選,必定會遭到棄選派嘅施壓、攻擊、人格謀殺,相信無幾多人會願意出來做出頭鳥。
提名門檻較高,部分民主黨成員對本次嘅報名結果失望和唏噓,據統計,民主黨的確少有人問津本次黨內甄選,黨員中唯新界西支部成員韓東方表示會參與。然而,韓東方喺回覆媒體查詢時坦言,自己喺黨內嘅知名度不足,只取得9個提名,遠不能達到40名黨員支持嘅門檻,故未能出線參與黨內甄選。其創黨成員李華明亦回應稱,若論地區工作,民主黨我係數一數二,但如果沒有議員身份,只靠社聯主任、聯絡主任等職位,政府係唔會理會你嘅,佢亦對本次嘅報名結果相當失望和唏噓,不滿中委會提高門檻之舉令有意參選嘅人打退堂鼓。民主黨副主席梁翊婷亦肯定咗此次提名門檻為相當困難,近乎無人能攞到機會,不參選唔係黨內所有人嘅想法。從以上民主黨部分成員嘅回應可以睇出民主黨內部有分歧,想參加立法會選舉嘅人仲係大有人在嘅,只係中委會訂立嘅門檻較高,想得到提名嘅話就頗為困難,咁就唔怪得政府無畀其參選立法會嘅機會,只係自己唔好好把握和珍惜罷了,民主黨自絕參選路可見一斑。
特區政府一直喺度提倡和鼓勵愛國者參與到香港嘅立法會選舉當中,就12日,行政長官林鄭月娥喺出席行政會議前仲談到,自己不評論每一個政黨是否鼓勵黨員參選某一場選舉,只要參選人滿足愛國者要求,完善後嘅選舉制度仍歡迎不同政治立場及睇法嘅人士,亦希望每位有志進入政治體制,改善香港經濟、政治、社會環境現狀嘅港人,都能認真考慮參加第7屆立法會換屆選舉。這無不彰顯特區政府對各民主黨派參與立法會嘅選舉持開放、歡迎嘅態度。
綜上所述,民主黨呢次錯判形勢,放棄溫和及理性路線就係自絕于路,筆者認為作為政治組織,如果放棄參選,將會對黨及其支持者造成難以拯救嘅傷害,同時亦可以睇出呢個組織亦無乜嘢存在嘅必要了,呢次民主黨嘅舉動可謂距離亡黨又更近一步,筆者在此呼籲民主黨內溫和人士、有心愛國者趁早與民主黨割席,退黨保平安。



[按此隱藏 Google 建議的相符內容]